dimecres, 9 d’abril del 2008

cartes de navegació

Cap mariner que es consideri digne de tal nom es faria a la mar sense unes bones cartes de navegació; avui he pogut aconseguir un esborrany de les que em guiaràn en els propers mesos.

Com ja vaig comentar amb anterioritat la primera etapa del viatge consistirà en desplaçar-me en kayak des de Llançà cap al sud durant un cert temps i posteriorment retornar al punt d'origen.
Finalment aquest "cert temps" ha quedat convertit en 7 dies i el que intentaré serà arribar, com a mínim, a la desenvocadura de l'Ebre i així haver navegat tota la costa catalana. Espero no haver pecat d'optimista en aquesta primera etapa de l'aventura.

Una vegada hagi retornat a Llançà la segona etapa consistirà en travessar els pirineus d'est a oest fins a Roncesvalles en bicicleta, per a fer aquesta etapa seguiré la ruta transpirenaica:
i des de Roncesvalles seguir fins a Finisterra seguint el Camino de Santiago. Per a fer aquestes dues parts del viatge tinc la intenció d'esmerçar-hi uns 20 dies
Una vegada arribat a Finisterra retornaré fins a Hondarribia seguint la menys coneguda Ruta del Norte de forma inversa encara utilitzant el mateix mitjà de transport. A fer aquest tram hi pressuposo uns 10 dies més
i tot després el full de ruta que m'he marcat indica que realitzaré a peu el camí més dreturer possible entre Hondarribia i la mar Mediterrània, camí que em portarà fins a Banyuls-sur-Mer. Per tal de poder fer-ho seguiré l'HRP (Haute Randonnée Pyrénéenne), tot i que una vegada arribats a aquest punt intentar preveure quelcom no té massa sentit, penso que podré realitzar la ruta en uns 30 dies de temps.
I fins aquí arriben les cartes de navegació que he pogut dibuixar, ara tothom que llegeixi aquestes línies i faci càlculs a partir de la data exacte en que salparé cap a mar obert podrà conèixer, aproximadament, on es suposa que em trobo cada dia... sempre i quan el camí no decideixi que els meus passos s'han de dirigir cap a una altra direcció... que tot pot ser.

Estic realment impacient per marxar i necessito dormir com l'aire que respiro. Almenys ja estic del tot equipat i he acabat la part que se'm fa més pesada, la part de fer llistes del que nessitaré, la part d'anar a comprar el que he escrit a les llistes, la part de comprovar que no m'he oblidat de res, la part de somniar amb el viatge sabent que encara estic clavat al terra.

Setmana que està essent una barreja entre horrorosa i fabulosa.

3 comentaris:

Giorgio Grappa ha dit...

Fotre! És tot un projecte. Qualsevol de les etapes requereix estar molt en forma.

Bona sort!

(M'ha agradat molt el primer post: la lletra d'aquell poema és tota una declaració de principis.)

PetitaCriatura ha dit...

Uau, senyor Calypso!!! Trobo que ets afortunat de poder gaudir d'una experiència com aquesta. La meva pregunta és... podrem viure-la també una miqueta nosaltres des d'aquesta altra banda de la pantalla?

M'agradaria molt anar coneixent el desenvolupament de l'aventura.

Molts ànims i moltíssima sort. Endavant!

Marc Calypso ha dit...

bones giorgio, espero poder fer-ho sense acabar exessivament rebentat. Jo també la trobo una lletra exepcional.

petita, mitjançant l'ús dels maravellosos ciber-cafés podré anar-vos tinguent actualitzats de com marxa tot plegat.